-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

راه درمان کم‌شنوایی و پیرگوشی

شنبه ٦ اسفند ١٤٠١ ساعت ١٠:٥٦ ق.ظ   ( بازدید : 139 نفر )


مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در مورد پیرگوشی و راه درمان آن مطالبی را مطرح کرد: پیرگوشی افت تدریجی و پیشرونده‌ کم‌شنوایی حسی-عصبی است و رایج‌ترین علت کم‌شنوایی محسوب می‌شود.

دکتر«فلوریا انفرادی» در گفت و گو با وب‌دا، با بیان اینکه به طور معمول این عارضه از سن 50 سالگی آغاز می‌شود، افزود: در افراد مبتلا به پیرگوشی صداها شنیده می‌شوند ولی آن‌ها را تشخیص و تفکیک نمی‌دهند، یکی از دیگر ویژگی‌های پیرگوشی، بدتر شدن تشخیص کلمات در محیط‌های پر سر وصدا است.

 

وی با بیان اینکه دلایل متعددی برای پیرگوشی وجود دارد، افزود: به طور معمول افرادی که در معرض سر و صدای بلند قرار دارند، زودتر از دیگران پیرگوشی را تجربه می‌کنند. علت دیگر، داروهای اتوتوکسیک یا سمی برای گوش هستند. برخی از داروها به شنوایی آسیب می‌زنند و روند پیرگوشی را تسریع می‌دهند. همچنین، بین پیرگوشی و فاکتورهای خطری مانند سیگار کشیدن، فشار خون بالا و بیماری دیابت ارتباطات معناداری وجود دارد.

 

دکتر انفرادی با اشاره به اینکه پیرگوشی امری اجتناب ناپذیر است اضافه کرد: با توجه اطرافیان و استفاده به موقع از وسایل تقویت شنوایی و سمعک قابل درمان است.وی ادامه داد: کم شنوایی سالمندان به دلیل اختلال در برقراری ارتباط با اطرافیان موجب افسردگی و گوشه گیری آنان و همچنین موجب افزایش احتمال رخداد حوادث برای آنها می شود

 

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآوری کرد: با تجویز درست و منطقی وسایل کمک شنوایی مانند سمعک می‌توان شرایط سالمندان را بهبود بخشید.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...