-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

اولین اقدام حمایتی در درمان اسهال پودر او – آر- اس می باشد.

یكشنبه ٨ آذر ١٣٩٤ ساعت ٨:٥٠ ق.ظ   ( بازدید : 3773 نفر )


: او – آر- اس  فرآورده ای است که در اسهالهای متوسط برای جبران آب و نمک های از دست رفته بدن و پیشگیری از دهیدراتاسیون و اختلال آب و الکترولیت در بدن تجویز می شود به طور کلی تهیه محلول او – آر- اس  دستورالعمل مشخص و واضحی دارد یک بسته پودر را باید در یک لیتر آب جوشیده سرد شده بطور کامل حل کرد و در مدت 24 ساعت بسته به حجم آب از دست رفته آن را مصرف کرد.

دکتر وکیلی در  ادامه گفت : اگر کودکی در هنگام خوردن محلول او – آر- اس شروع به استفراغ کند ده دقیقه صبر کنید و سپس می توان او – آر- اس   به اندازه 5 تا 10سی سی به وسیله سرنگ، قاشق چایخوری یا فنجان هر 5 تا 10 دقیقه به وی خورانده شود دادن در فواصل بین مصرف او – آر- اس  شیر خوار باید با شیر مادر یا شیر خشک تغذیه شود. کودکان بزرگتر و بزرگسالان نیز مصرف غذاهای نشاسته ای (برنج، فرنی، نان تست،سیب زمینی آب پز) ماست چرب صاف شده برنج و سیب زمینی وسبزیجات در این دوره توصیه شده است استفاده از غذاهای پر چرب یا حاوی قندهای ساده ونیز استفاده از آب ساده باید به حداقل رسانده شود

وی در پایان بیان نمود: محلول او – آر- اس   اسهال را متوقف نمی کند اما مانع به هم خوردن تعادل آب و الکترولیت در بدن می شود تا آنکه اسهال در عرض چند روز از بین برود. تغذیه پس از بهبود اسهال باید با حداکثر امکان ادامه یابد و در دوره نقاهت پس از بهبودی مصرف غذاها و مایعات دیگر به همراه دوز نگهدارنده او – آر- اس  ضروری است شیردهی شیرخوار نیز باید با شیر مادر یا شیر خشک ادامه یابد.

در تمام انواع اسهال در کودکان و نوزادان اولویت با ویزیت و تشخیص پزشک می باشد و درمان خودسرانه اسهال به هیچ عنوان توصیه نمی شود.


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...