-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

مراقبت های تغذیه ای کودکان دو تا پنج سال در مقابله با بیماری کووید 19

یكشنبه ٣١ مرداد ١٤٠٠ ساعت ١٣:٦ ب.ظ   ( بازدید : 463 نفر )


مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: با توجه به شیوع گسترده کرونا و ابتلای کودکان به این ویروس باید به مراقبت های تغذیه ای کودکان در مقابله با بیماری کووید 19 توجه شود.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، نسرین علیزاده اظهار کرد: برای تامین رشد، تکامل، حفظ سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن کودک در برابر ابتلا به بیماری های عفونی از منابع غذایی ویتامین آ و پیش ساز آن ها یعنی بتا کاروتن و ویتامین c در تهیه غذای اصلی کودک مانند انواع سوپ، آش و خورشت یا به عنوان میان وعده استفاده شود.
وی با اشاره به این که صبحانه، یکی از وعده های اصلی غذایی است، افزود: کودکانی که روزانه صبحانه سالم مصرف نکنند به دلیل کمبود دریافت انرژی و مواد مغذی در معرض خطر ابتلا به سوءتغذیه خواهند بود.
علیزاده عنوان کرد: استفاده روزانه از گروه گوشت و جانشین های آن شامل انواع گوشت‌ها، انواع حبوبات، تخم مرغ و انواع مغزهای بدون نمک به عنوان منابع حاوی پروتئین، آهن و روی، سیستم ایمنی بدن کودک را در برابر ابتلا به انواع بیماری های عفونی تقویت می کند.
وی بیان داشت: کودکان باید برای تامین بخش از انرژی و مواد مغذی موردنیازشان علاوه بر سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام، روزانه یک یا دو میان وعده مواد مغذی دریافت کنند.
علیزاده خاطرنشان کرد: میان وعده های غذایی مناسب و دارای ارزش تغذیه ای ضمن تامین بخشی از نیازهای تغذیه ای کودکان، به شکل گیری عادت های غذایی سالم نیز منجر می شود.


منبع : ت1-2355م چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...