-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

اجرای طرح شهید سلیمانی در مانه و سملقان با حضور 214 تیم

چهارشنبه ٢٦ آذر ١٣٩٩ ساعت ١٢:٠ ب.ظ   ( بازدید : 312 نفر )


سرپرست شبکه بهداشت و درمان مانه و سملقان، اقدامات انجام شده در راستای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در این شهرستان را تشریح کرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مانه و سملقان، اقدامات انجام شده در راستای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در این شهرستان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وبدا،سید حسین سیدی اظهار کرد: به منظور توجیه و آموزش طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، جلساتی برای مسئولین تیم های مراقبتی، نظارتی و حمایتی، بسیجیان، اعضای هلال احمر و مسئولین مراکز خدمات جامع سلامت برگزار شد.
وی بیان کرد: آموزش لازم در خصوص بیماری کرونا و اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی در جهت پیشگیری و قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا و نحوه نمونه گیری نازوفارنکس رپید تست کووید-19 توسط همکاران آزمایشگاه و مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت به نیروهای بسیج، هلال احمر، سپاه و کارشناسان بهداشتی مراکز خدمات جامع سلامت داده شد و این آموزش ها به صورت آبشاری به کلیه کارکنان و نیروهای بسیج در پایگاه ها ارائه شد.
سیدی با بیان این که طرح شهید سلیمانی از 15 آذرماه در مانه و سملقان وارد فاز اجرایی شده است، گفت: در راستای اجرای این طرح جلسات شورای راهبردی و کمیته های تخصصی شهرستانی با حضور ارگان های مرتبط برگزار و متعاقب آن تعداد 64 تیم مراقبتی، 69 تیم حمایتی و 81 تیم نظارتی تشکیل شد.
سیدی ادامه داد: این طرح، به شیوه محله و خانواده محور در سطح تمامی مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان و مناطق شهری و روستایی اجرا شد و نیروهای آموزش دیده با مراجعه به درب منازل، ضمن آموزش به خانوارها، از نزدیک از افراد مشکوک علامت دار در تماس با بیمار نمونه گیری خواهند کرد و در زمینه اصول جداسازی و رعایت قرنطینه نکات لازم را متذکر می شوند.
وی اظهار داشت: طی اجرای طرح تاکنون تعداد 9 بیمار مبتلا به کووید 19 در سطح شهرستان رهگیری و شناسایی شدند.
سیدی ابراز داشت: به منظور میزان پیشرفت طرح اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی، معاون فنی بهداشتی استان و مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی استان از مرکز بهداشت شهرستان مانه و سملقان بازدید کردند و از نزدیک روند اجرای طرح را مورد ارزیابی قرار دادند.
وی افزود: در طی اجرای طرح بخشدار مرکزی، هلال احمر و کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای شهرستان مانه و سملقان نیز از نحوه اجرای طرح شهید سلیمانی بازدید داشتند.
سیدی با اشاره به بازدید همکاران بهداشت محیط و حرفه ای مانه و سملقان از مراکز، اماکن، ادارات و اصناف گفت: تاکنون تعداد 2537 بازدید از اماکن با مشارکت نیروهای بسیج و هلال احمر انجام شده است و به تعداد 327 امکنه تذکر شفاهی، 58 امکنه تذکر کتبی صادر و یک رستوران نیز به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پلمب شده است.
وی خاطرنشان کرد: با اجرا و تداوم طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید 19 به شیوه محله و خانوده محور و رهگیری و شناسایی بیماران کرونا مثبت، رعایت جداسازی و قرنطینه بیماران، تشدید نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی و حمایت از بیماران و گروههای آسیب پذیر می توان از روند افزایشی شیوع بیماری کووید 19 پیشگیری کرد.


منبع : معاونت بهداشت دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...