-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

کنترل استرس با تکنیک های تنفس عمیق و ذهن آگاهی

شنبه ٦ اردیبهشت ١٣٩٩ ساعت ١١:٥١ ق.ظ   ( بازدید : 880 نفر )


استفاده از تکنیک های تنفس عمیق، ذهن آگاهی و ریلکسیشن در کنترل استرس بسیار کمک کننده است.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، روانشناس بالینی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این مطلب گفت: استفاده از این تکنیک ها باعث می شود فرد اکسیژن بیشتری دریافت کرده و بتواند حس بهتری را تجربه کند.
گلناز وحیدی، پذیرش احساسات و اضطراب ها را جزو نخستین اقدامات موثر برشمرد و افزود: یک فرد سالم و دارای سلامت روان با احساسات خود صادق است و آن ها را می پذیرد .
وی به اهمیت تاثیر مثبت ارتباطات و مدیریت آن اشاره کرد و اظهار داشت: در شرایط کنونی که امکان ارتباطات فیزیکی وجود ندارد، می توان با ارتباطات کلامی و از راه دور حس خوب را به هم منتقل و ارتباطات را حفظ کرد.
وی ادامه داد: فضای منزل، فضایی امن است که با مدیریت امور و ارتباطات می توانید حال خود و اعضای خانواده را با همدلی به بهترین شکل تغییر دهید.
وی با تأکید بر نگاه گذرا به شرایط کنونی اظهار داشت: اتفاقات و بحران هایی نظیر شیوع بیماری کووید ۱۹ ماندگار نیست، اما متاسفانه ما انسان ها وقتی در شرایط بحران قرار می گیریم و رویدادهای منفی را تجربه می کنیم مغز ما به طور ناخودآگاه پیش گویی می کند که این شرایط دایمی است.
وی بر پذیرش گذرای دوران بحران و ماندگار نبودن آن تأکید و اضافه کرد: پذیرش چالش ها و بحران ها باعث می شود فرد در ناامیدی ها و افکار منفی غرق نشود.
وی خاطرنشان کرد: سلامت روان در این دوران ممکن است تحت تأثیر تنش هایی با اعضای خانواده قرار گیرد و فرد تعارض ها، تناقض ها و اضطراب هایی را در فضای زندگی تجربه کند .
وحیدی عنوان کرد: برای رفع مشکلات بهتر است افراد در مورد احساسات خود صحبت کنند و در این زمینه صادق باشند.
وی اضافه کرد: حق دادن به یکدیگر،  شنونده خوبی بودن و درک متقابل باعث می شود، احساسات فرد فرو خورده نشده و به خشم تبدیل نشود.
وی اظهار داشت: همه موارد فوق به داشتن روابط سالم و فراهم شدن فضای آرامش بخش کمک شایانی می کند.


منبع : ت1-1444ن چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...