-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

انجام غربالگری سلامت دانشجویان ورودی جدید دانشگاه علوم پزشکی

یكشنبه ٢٥ شهریور ١٣٩٧ ساعت ١٣:١٩ ب.ظ   ( بازدید : 518 نفر )


مسئول سلامت جوانان مرکز بهداشت شهرستان بجنورد از غربالگری سلامت دانشجویان ورودی جدید دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش وب دا"مولود شهیری" اظهار داشت:معاینات دانشجویان در پایگاه سلامت امام علی(ع)  از روز شنبه 24 شهریور آغاز و تا 27 شهریور ماه پیگیری می شود.
"شهیری" با بیان اینکه در این 4 روز باید 400 دانشجوی ورودی جدید غربالگری شوند ،تصریح کرد :مراقبین سلامت،پزشکان و کارشناسان تغذیه مستقر در پایگاه، غربالگری این دانشجویان را بر عهده دارند.
وی به سنجش قد،وزن،معاینات چشم،معاینه دهان و دندان،بررسی سلامت پوست ،بررسی تغذیه  و روان به عنوان مهم ترین آیتم های مورد بررسی در این طرح اشاره کرد.
"شهیری" عنوان کرد : ورود به دانشگاه باید با شناخت از وضعیت سلامت دانشجویان انجام گیرد.
وی با بیان این مطلب که در راستای ارتقای سلامت جسمی دانشجویان و پیشگیری از آسیب های جدی‌تر، طرح غربالگری سلامت دانشجویان ورودی جدید اجرا شده است، افزود: هدف تعیین میزان سلامت جسمی و روانی دانشجویان جدیدالورود است ،باید مشخص شود یک دانشجو در زمان ورود به دانشگاه در چه سطحی از شرایط روحی و جسمی قرار دارد و ارزیابی دانشجویان ورودی جدید باید از نظر سلامت روحی و جسمانی انجام شود .
به گفته وی  دانشجویی که ثبت‌نام می‌کند ممکن است پیش از ورود به دانشگاه، با مشکلاتی مواجه باشد و باید بتوانیم مشکلات این دانشجو را حل کنیم زیرا اگر این مشکل در سال اول تحصیلی رفع شود، در روند تحصیلی دانشجو تأثیری منفی نمی گذارد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...