-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

پیشگیری ازسوء تغذیه ، کوتاه قدی و چاقی در کودکان با مصرف شیر مادر

شنبه ١٣ مرداد ١٣٩٧ ساعت ٨:١٠ ق.ظ   ( بازدید : 471 نفر )


شیرمادر از انواع سوء تغذیه ، لاغری ، کم وزنی ، کوتاه قدی و اضافه وزن و چاقی در کودکان پیشگیری می کند.

به گزارش « وب دا » کارشناس مسئول کودکان معاونت بهداشتی با بیان این مطلب گفت : شیر مادر ترکیبی از پروتئین ، چربی ، کربوهیدرات و مایعاتی است که برای رشد مغز و بدن لازم است از این رو غذایی کامل و بدون جانشین برای شیرخوار محسوب می شود.

«مریم دادجو» با اشاره به اینکه هر چه تغذیه با شیر مادر زودتر و بلافاصله بعد از زایمان شروع شود موفقیت شیردهی بیشتر است ، گفت : مهم ترین عامل در افزایش شیر مادر ، مکیدن مکرر و تخلیه مرتب پستان ها بر حسب میل و تقاضای شیرخوار در طول شب و  طی روز می باشد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ نوع شیر مصنوعی نمی تواند جایگزین مناسب شیر مادر باشد ، تصریح کرد : شیرمصنوعی فاقد عوامل ایمنی بخش در برابر بیماری هاست و ابتلا شیرخوار را به بیماری های عفونی و اختلالات گوارشی بیشتر می کند .

وی اضافه کرد: شیر مصنوعی همچنین زمینه ساز ابتلا به حساسیت ها مثل آسم و اگزما ، چاقی مفرط ، بیماری های قلبی ، عروقی و دیابت در آینده است و کاهش بهره هوشی و تضعیف رابطه عاطفی مادر و فرزند را موجب می شود.

« دادجو » در پایان تاکید کرد : از دادن آب ، آب قند ، شیر مصنوعی و سایر مایعات و غذاها در 6 ماه اول به شیر خوار بپرهیزید .


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...