-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

بیماری زونا در کودکان مبتلا به آبله مرغان در سنین زیر یکسال ، در دوران کودکی رخ می دهد

شنبه ٢ تیر ١٣٩٧ ساعت ١٣:٤٢ ب.ظ   ( بازدید : 5415 نفر )


بیماری زونا در کودکان مبتلا به آبله مرغان در دوره جنینی و سنین زیر یکسال ،در دوران کودکی رخ می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، عضو هیئت علمی دانشگاه و پزشک فوق تخصص بیماری های عفونی کودکان گفت : زونا بیماری است که در نتیجه آلوده شدن به ویروس واریسلا زوستر به وجود می آید که همان ویروس آبله مرغان در کودکی می باشد و پس از ابتلا و بهبودی آبله مرغان این ویروس می تواند به صورت نهفته در بدن باقی بماند تا زمانی که به علت یک عامل تحریکی و یا نقص سیستم ایمنی دوباره فعال شود که به آن بیماری زونا می گویند.

دکتر «کوروش یوسفی حسن آباد» تصریح کرد: به طور معمول زونا افراد بالای 45 سال را درگیر می کند اما اگر افرادی در دوران زندگی جنینی و یا در سنین زیر یکسال به آبله مرغان دچار شوند، زونا در آن ها در دوران کودکی رخ می دهد.

وی افزود : ضایعات ناشی از این بیماری در زنان باردار و یا در دوران نوزادی شدیدتر است و باید اقدامات درمانی توسط پزشک برای آن ها انجام شود.

وی خاطرنشان کرد :علائم پوستی بیماری زونا مواردی همچون درد شدید و سوزنده به صورت ثابت در طول یک مسیر عصبی و تاول های قرمزی و کوچکی چند روز بعد در محل درد را شامل می شود که رنگ تاول ها کم کم به تیرگی می گراید و این تاول ها بیشتر در پوست سینه و پشت بروز می کند اما این تاولها ممکن است در یک سمت پیشانی یا اطراف یک چشم و یا هر جای دیگری در بدن اتفاق بیافتند.

به گفته وی علائم شایع بیماری زونا شامل تهوع ، دل پیچه یا اسهال خفیف ،احساس کسالت ، تب و لرز خفیف

، درد روی قفسه سینه، صورت، یا درد سوزشی در پوست شکم می باشد.

دکتر«یوسفی حسن آباد» اظهار داشت : روش های درمان بیماری زونا شامل استفاده از پمادهای موضعی و داروهایی است که توسط پزشک تجویز می شود و می تواند خارش و درد را کم کند .


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...