-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

اهمیت همکاری و تعامل معاونت غذا و دارو با جهاد کشاورزی در راستای تولید محصولات کشاورزی سالم وحمایت از محصولات بومی

چهارشنبه ٢٧ دی ١٣٩٦ ساعت ٤:٢٠ ق.ظ   ( بازدید : 465 نفر )


در راستای تولید محصولات کشاورزی سالم و حمایت از محصولات بومی معاونت غذا و دارو با جهاد کشاورزی همکاری و تعامل خواهد داشت.

به گزارش " وب دا " معاون غذا و داروی دانشگاه در جلسه ای  که با حضور رئیس و معاونین جهاد کشاورزی استان برگزار گردید بیان کرد : این جلسه در راستای ارتقاء ایمنی و سلامت محصولات کشاورزی استان و تعامل و همکاری فی مابین برگزار شد و مقرر گردید از ظرفیت های موجود و توانمندی مدیریت و کارشناسی برای دسترسی مردم به محصولات سالم استفاده شود.

دکتر " علی یوسفی " با تاکید بر اهمیت ایمنی غذا از مزرعه تا سفره ، تصریح کرد : با توجه به اینکه جهاد کشاورزی در چرخه نظارت و تولید محصولات کشاورزی و غذایی مسئولیت خطیری دارد ، امکانات و نیروی انسانی تخصصی در جهاد فرصتی برای استان است تا با همکاری خوب و سازنده سلامت مردم را بتوان بیشتر تضمین نمود.

 در این جلسه دکتر براتی زاده مدیر نظارت بر مواد غذایی ، آرایشی و بهداشتی  وجود برخی مشکلات و چالشها در حوزه کاری مشترک از جمله بررسی باقیمانده سموم و فلزات در محصولات کشاورزی و صدور مجوزهای تولیدی بیان کرد : آموزش و فرهنگ سازی مردم و کشاورزان بر عدم استفاده از سموم قاچاق و غیر مجاز ، توجه به تولید گندم با کیفیت و نگهداری آن در انبارهای مورد تایید معاونت غذا و دارو باید مورد توجه قرارگیرد و بیان کرد با تعامل و همکاری بیشتر  بتوان محصولات بومی استان را به یک برند تبدیل نمود .

مهندس " احمد یزدانی " مدیر آزمایشگاه معاونت نیز برهمکاری لازم برای انجام ازمایشات مشترک مورد نیاز محصولات کشاورزی پر مصرف جهت اطمینان بخشی از سلامت آنها تاکید کرد.

دکتر "عبدل آبادی" مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر معاونت هم در این جلسه بر استفاده از ظرفیت غنی گیاهان دارویی استان برای انجام اقدامات مشترک تاکید کرد و افزود : حضور کارشناس جهاد کشاورزی در گشت های مشترک بخصوص از  عطاری ها ضرورت دارد.

در پایان جلسه  رئیس سازمان  جهاد کشاورزی  استان بیان کرد : دغدغه ماهم همانند معاونت غذا و دارو تولید محصولات سالم ، ایمن و امنیت غذایی است و تمام تلاش ما فراهم سازی بستر مناسب برای برای ایجاد مزارع سالم ، باغهای سالم و دامداری های سالم می باشد .

وی با اشاره به اینکه تاکید ما استفاده از  کمترین میزان مجاز سم مورد تایید در محصولات کشاورزی است ، اعلام کرد: آماده همکاری و انعقاد تفاهم نامه برای تعامل و همکاری هرچه بیشتر با معاونت غذا و دارو هستیم تا بتوانیم در مسئولیت خطیرمان در این حوزه  موفق تر عمل نماییم .


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...