-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

عوارض جانبی دارو ها

شنبه ٢٤ مرداد ١٣٩٤ ساعت ١٢:٣٣ ب.ظ   ( بازدید : 1232 نفر )


در صورت عوارض جانبی بهترین کار مشورت با پزشک یا دارو ساز است

دکتر سید علی وکیلی معاون غذا و دارو خراسان شمالی اظهار داشتند: بخش هایی از بدن شباهت های زیست- شیمیایی با هم دارند. بنابراین گاهی اتفاق می افتد که داروی تجویز شده برای هر بخش از بدن در بخشهای دیگر هم اثر بگذارد و باعث بروز عوارض ناخواسته ای شود که تحت نام عوارض جانبی از آنها اسم برده می شود. به عنوان مثال  دارویی که برای رفع انقباض و گرفتگی روده ها تجویز شده است باعث خشکی دهان و تاری دید می شود و در بسیاری از موارد عوارض جانبی دارو ها مشکلات زیادی برای بیمار بوجود نمی آورد.

دکتر سید علی وکیلی در ادامه بیان کرد: عوارضی هم هستند که بسیار خطرناکند و در صورت بروز بایستی دارو قطع و یا جایگزین شود. بنابراین در صورت عوارض جانبی بهترین کار مشورت با پزشک یا دارو ساز است. توجه داشته باشید که به هیچ وجه نباید مصرف دارو را خودسرانه قطع کنید و قطع دارو فقط با نظر مستقیم پزشک یا دارو ساز انجام شود.

 وی در پایان افزود: عوارض دارو ها را به پزشک و یا داروساز اطلاع دهید زیرا این عوارض توسط پزشک و داروساز به مرکز ثبت عوارض دارویی ایران گزارش می شود، و چنانچه عارضه دارویی وجود داشته باشد در مورد آن دارو اقدامات قانونی لازم انجام می شود.


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...