-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

کلسیم و ویتامین Dیک عنصر ساختمانی مهم در استخوان و دندان است:

یكشنبه ٢١ تیر ١٣٩٤ ساعت ٨:٤٥ ق.ظ   ( بازدید : 882 نفر )


تغذیه مناسب به ویژه دریافت کافی کلسیم و ویتامین D اولین قدم در درمان یا پیشگیری پوکی استخوان است

معاونت غذا و دارو خراسان شمالی با بیان این مطلب گفت: کلسیم و ویتامین Dیک عنصر  ساختمانی مهم در استخوان و دندان است و یکی از مهم ترین مواد در تامین حداکثر توده استخوانی و جلوگیری از پوکی استخوان به شمار می آید. کلسیم توده استخوانی را تثبیت می کند و کاهش دریافت و یا جذب آن با از دست رفتن توده استخوانی همراهی دارد.

دکتر سید علی وکیلی افزود: تغذیه مناسب به ویژه دریافت کافی کلسیم و ویتامین D اولین قدم در درمان یا پیشگیری پوکی استخوان است. دریافت کافی کلسیم و ویتامین D  علاوه بر کاهش خطر شکستگی با کاهش از دست دادن دندانها همراه است. ویتامین D جذب روده ای کلسیم را افزایش می دهد. بر اساس متا آنالیز های متعدد کلسیم مورد نیاز در زنان یائسه شامل رژیم غذایی و مکمل 1200 می لی گرم و ویتامین D  معادل 800 واحد در روز است این مقادیر قبل از یائسگی و در مردان دچار پوکی استخوان معادل 1000 میلی گرم و 600-400 واحد است.

وی در پایان بیان کرد: کلسیم در لبنیات (شیر، پنیر، ماست و کشک و ویتامین D شیر و تخم مرغ و فرآورده های کلسیم و ویتامین D مانند شربت کلسیم – شربت OSTEOCARE، قرص کلسیم D و قرص CALCICARE، کلسیم کربنات، کلسیم فورت (جوشان) پرل ویتامینD، آمپول ویتامین D و پرل ........ می باشد.


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...