-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

تغذیه ورزشکاران در ماه مبارک رمضان

چهارشنبه ٣ تیر ١٣٩٤ ساعت ١٤:٢٢ ب.ظ   ( بازدید : 926 نفر )


شروع تمرینات و مسابقات ورزشی حداقل 3-2 ساعت بعد از افطار انجام شود.

دکتر حسن براتی زاده مدیر نظارت بر موادغذایی و آشامیدنی خراسان شمالی بیان کرد: تغذیه در ماه مبارک رمضان از موضوعات مهم و دغدغه بر انگیز در ورزشکاران می باشد لذا توصیه می شود شروع تمرینات و مسابقات ورزشی حداقل 3-2 ساعت بعد از افطار انجام شود.

دکتر براتی زاده در ادامه افزود: شروع تمرینات و یا مسابقات در کمتر از رعایت زمان فوق باعث کاهش توان فیزیکی و ایجاد ناراحتی های گوارشی مختلف می گردد.کم آبی و تشنگی از کمترین مشکلات در ورزشکاران می باشد لذا ورزشکاران باید فاصله افطار تا سحر از آب، آبمیوه و مایعات مناسب به مقدار کافی استفاده نمایند.

استفاده از میوه جات نیز می تواند تا حدودی آب مورد نیاز بدن را تامین کند، به ورزشکاران توصیه می شود از انجام تمرینات ورزشی شدید در فاصله سحر تا افطار (هنگام روزه داشتن) و بلا فاصله بعد از افطار پرهیز کنند.

استفاده از نمک زیاد، غذاهای سرخ شده، شیرینی جات با شکر زیاد در تغذیه ورزشکاران باید به شدت محدود شود و به جای آنها از میوه های خشک شده، مغز ها و دانه ها، خرما و کشمش استفاده گردد.

غذا های پر پروتئین باعث از دست دادن آب بیشتری در هنگام روزه داری می گردد لذا باید پروتئینها به اندازه نیاز مصرف شود..

علاوه بر موارد فوق توصیه می گردد 4 گروه اصلی نان و غلات، میوه و سبزی، گوشت و لبنیات روزانه در رژیم غذایی گنجانده شود.

وی در پایان اظهار داشت: تقسیم بندی وعده های غذایی در ماه مبارک رمضان افطاری شام و سحری انجام شده و هیچکدام حذف شود. استفاده از نان های سبوس دار و کامل و برنج یا عدس یا لوبیا پلو در وعده سحری در جلوگیری از کاهش گرسنگی و افت قند خون موثر است


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...