-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

مصرف غذاهای آماده غیرخانگی درفست فودها ورستوران ها سلامت انسان را به خطرمی اندازد

یكشنبه ٩ فروردین ١٣٩٤ ساعت ٩:٣٤ ق.ظ   ( بازدید : 400 نفر )


یکی از معضلات شهرنشینی ، مصرف غذاهای آماده غیر خانگی درفست فودها و رستوران ها می باشد که به علل مختلف ممکن است سلامت انسان را با مخاطره مواجه سازد.

مدیر نظارت برامور مواد غذایی ، آشامیدنی و آرایشی معاونت غذا وداروی دانشگاه با بیان اینکه با رعایت برخی نکات درهنگام صرف غذا در رستوران ها وفست فود ها  می توان غذای سالمتری انتخاب کرد ، اظهار داشت : غذاهای سرخ شده ماننده سیب زمینی ،همبرگرو... داری مقدار زیادی روغن هستند ومصرف مکرر آن ها سبب افزایش دریافت کالری و مستعد شدن برای اضافه وزن وچاقی می شود بنابراین توصیه می شود مقدار ودفعات مصرف این نوع غذاها را کاهش داده ودرصورت مصرف حتما از سبزی درکنار آنها استفاده کنید .

دکتر « حسن براتی زاده » درادامه تصریح کرد : غذاهای رستورانی معمولا پرنمک هستند بنابراین نیازی نیست که با نمکدان ، مقدار نمک آن را اضافه تر کرد بلکه سعی کنید عادت استفاده از نمکدان را از خود دور نمائید.

این مسئول افزود : روی سالاد ویا داخل ساندویچ ها وپیتزا از سس ( مایونز، کچاپ و...) استفاده نکنید واز فروشنده بخواهید بدون اضافه کردن سس آن ها را آماده نماید ، از سرکه یا آب لیمو و روغن زیتون برای طعم دار کردن سالاد استفاده کنید .

دکتر « براتی زاده » با اشاره به اینکه نوشابه های گازدار کولا علاوه بر ایجاد سیری کاذب واختلال درهضم غذا ، حاوی قند فراوان است یاد آور شد : مصرف یک وعده نوشابه ،مقدار زیادی کالری بدون تامین مواد مغذی ضروری به بدن وارد می کند ، آب دوغ کم نمک بدون گاز ونوشیدنی های کم شیرین وکم کالری سالم ترین نوشیدنی ها هستند.

وی همچنین تاکید کرد : انواع ماست پرچرب ویا ماست خامه ای حاوی مقادیر زیادی چربی حیوانی است که موجب بالا رفتن کلسترول خون می شود وبدلیل کالری زیاد اضافه وزن وچاقی را هم بدنبال دارد از این رو دررستوران ها بهتر است از ماست کم چرب استفاده شود.


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...