-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

تغذیه سالم با مصرف خشکبار

یكشنبه ٢٨ دی ١٣٩٣ ساعت ١٠:١٤ ق.ظ   ( بازدید : 828 نفر )


خراسان شمالی یکی از مراکز اصلی تهیه وتولید انواع خشکبار سالم، مغزهای، خوراکی و میوه های خشک شده در کشور می باشد

خراسان شمالی یکی از مراکز اصلی تهیه وتولید انواع خشکبار سالم، مغزهای، خوراکی و میوه های خشک شده در کشور می باشد که تحت نظارت این معاونت و در شرایط بهداشتی با مجوز سازمان غذا و دارو تولید، بسته بندی و عرضه می گردد.

«دکتر حسن براتی زاده» مدیرنظارت برمواد غذایی ، آشامیدنی ، آرایشی وبهداشتی معاونت غذا وداروی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ایفدونا اظهار داشتند: مشخص شده خوردن گروه غذایی لبنیات با مقداری ریزمغذی خشکباری مانند بادام یا گردو علاوه بر تامین بخشی از نیاز بدن به فسفر، جذب کلسیم را نیز بهتر می کند. اما قسمت مهم قضیه این است که پنیر حاوی ماده ای بنام تیرامین است. تجمع این ماده در مغز باعث کندی ذهن می شود و بدن آنزیمی تولید می کند که تیرامین را تجزیه می کند و از تجمع آن در مغز جلوگیری می نماید.

دکتر «براتی زاده» در ادامه تصریح کرد: آنزیم تجزیه کننده تیرامین فعالیت اندک دارد و وقتی پنیر میخوریم و تیرامین افزایش پیدا می کند آنزیم نمی تواند به اندازه کافی تیرامین را بشکند. اینجاست که گردو به عنوان منبع غنی از مس به کمک تولید و فعالیت بیشتر آنزیم یاد شده رفته و تعادل برقرار می شود.

وی هم چنین افزود : گردو افزون بر این سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است و خوردن 2 عدد از آن در هر وعده صبحانه مقدار کلسترول بالای خون را کاهش می دهد.


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...