-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

عوارض مصرف داروهای لاغری

چهارشنبه ٢٦ آذر ١٣٩٣ ساعت ١٠:٤٧ ق.ظ   ( بازدید : 762 نفر )


روش های غیرعلمی وخودسرانه مصرف داروهای لاغری برای درمان چاقی با عوارض متعددی همراه است.

معاون غذا ودارو دانشگاه با بیان این مطلب گفت : مصرف داروهایی که باعث از دست رفتن آب بدن می شوند باعث کاهش سریع وزن ونه لاغری موثرمی گردند که نه تنها مفید نیستند بلکه خطراتی از قبیل دهیدراتاسیون ( کم آبی ) را درمصرف نابجا به دنبال دارند.

دکتر« سید علی وکیلی » درادامه با بیان اینکه مصرف داروهای هورمونی نیز باعث پرکاری تیروئید وافزایش متابولیسم بدن شده وبا مصرف انرژی باعث کاهش وزن ولاغرشدن می شوند افزود :  به علت تغییر روند طبیعی بدن مصرف این داروها از نظر علمی غیرصحیح وخطرناک می باشند وعوارضی نظیر افزایش ضربان قلب،اختلالات خواب وتعریق ایجاد می کند وسلامت فرد را به خطر می اندازد.

این مسئول همچنین بیان کرد : داروهایی که با افزایش سرعت تخلیه باعث کاهش زمان جذب غذا ودرنتیجه سبب لاغری می شوند هم واضح است که دردراز مدت باعث سوء تغذیه وکمبود برخی مواد مورد نیاز بدن می شوند.

دکتر « وکیلی » درادامه به داروهای لاغری ضد اشتها نیز اشاره کرد وگفت : داروهای ضد اشتها با تغییرمواد شیمیایی درمغز باعث می شود فرد احساس سیری کند و عوارض جانبی این داروها شامل افزایش ضربان قلب وفشارخون، سردرد ، فراموشی ،افسردگی وبی خوابی است که برای مصرف کنندگان ایجاد مشکل خواهد کرد.


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...