-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

گرایش مردم به شیر خام وفله ای وتهیه آن از مراکز غیرمجاز تهدیدکننده سلامت است

چهارشنبه ٢٦ آذر ١٣٩٣ ساعت ١٠:٤٤ ق.ظ   ( بازدید : 631 نفر )


متاسفانه گرایش مردم به شیرخام وفله ای وتهیه آن از مراکز غیرمجاز با این ذهنیت که هیچ مشکلی ندارد تهدید کننده سلامت است.

مدیرنظارت بر مواد غذایی ، آشامیدنی وبهداشتی معاونت غذا ودارودانشگاه با بیان این مطلب گفت : این که شیرعرضه شده وسایرفرآورده های محلی آن چه سیری را طی نموده وچگونه نگهداری وبه چه نحوی فرآوری محل می شوند ، جای تامل بسیار دارد.

دکتر « حسن براتی زاده » درادامه تصریح کرد : انتقال بیماری های مشترک بین انسان وحیوانات از جمله بروسلوزو سل و وجود میکروب های فراوان که بیماری های خطرناک دستگاه گوراش را به دنبال دارد که خیلی از این میکروبها نیز با چند دقیقه جوشاندن هم از بین نمی رود ،این نعمت الهی را تبدیل به یک تهدید کننده بزرگ سلامت نموده است.  

این مسئول بااشاره به اهمیت این مشکل که باعث شد متولیان نظارت راهکارهایی را برای حل آن ارائه دهند افزود:  خوشبختانه برنامه عملیاتی سامان دهی شیرفله درکارگروه سلامت مصوب وقرارشد متولیان امربا دادن مجوز به متقاضیان درسطح شهر بجنورد ،چند مرکز عرضه شیرفله با نظارت کامل وحضورمسئول فنی دایرشود تا مردم با خیال راحت بتوانند شیروماست دلخواه خود را فراهم نمایند.

وی همچنین تاکید کرد : توصیه جدی ما به مردم شریف این است که از محصولات لبنی دارای پروانه ساخت از سازمان غذا ودارو استفاده نمایند.


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...