-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

ضرورت خرید تجهیزات و ملزومات پزشکی دارای برچسب اصالت کالا از ۱۵ بهمن ماه

شنبه ٧ دی ١٣٩٨ ساعت ٩:٣٢ ق.ظ   ( بازدید : 423 نفر )


استفاده و خرید تجهیزات و ملزومات پزشکی دارای برچسب اصالت کالا از ۱۵ بهمن ماه سال جاری الزامی است

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو  ، مسئول تجهیزات پزشکی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: اجرای طرح الصاق بر چسب اصالت کالا ( فاز یک) از سال 97  برای ۵ گروه تجهیزات و ملزومات پزشکی شامل اقلام خانگی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، ارتوپدی و اقلام مربوط به نازایی آغاز شد.

 مهندس حامد بهارلو  افزود: در اجرای فاز دوم  از 15 بهمن ماه سال جاری همه تجهیزات و ملزومات پزشکی تولید داخل باید دارای برچسب اصالت کالا باشند.

 وی ادامه داد: این طرح برای همه تجهیزات و ملزومات پزشکی وارداتی از اول آذر ماه سال جاری اجرا گردیده است.

وی جلوگیری از پخش اقلام غیر مجاز و قاچاق را از مزایای این طرح برشمرد و اظهار داشت: با نصب برچسب اصالت کالا کیفیت ملزومات پزشکی توسط مراکز درمانی به راحتی قابل سنجش می باشد ، ضمن اینکه شناسایی تجهیزات و ملزومات پزشکی قاچاق و غیر مجاز توسط عموم جامعه به راحتی امکان پذیر است.

وی  با بیان این که کلیه مراکز درمانی و اصناف و شرکت های توزیع تجهیزات و ملزومات  پزشکی باید نسبت به خرید اقلام دارای برچسب اصالت از شرکت های مجاز تأمین کننده اقدام کنند، تأکید کرد: همه افراد جامعه باید در هنگام خرید به برچسب اصالت کالا توجه کنند.

 وی اضافه کرد: اصالت فرآورده های سلامت محور با استفاده از چهار روش قابل استعلام است که بهترین روش آن استفاده از نرم افزار TTAC  تلفن همراه  است.

 


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...