-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

لزوم توجه به برچسب نشانگرهای رنگی تغذیه ای به منظور انتخاب محصولی سالم

یكشنبه ٩ دی ١٣٩٧ ساعت ٢:٥٠ ق.ظ   ( بازدید : 403 نفر )


در هنگام خرید محصولات غذایی به برچسب نشانگرهای رنگی تغذیه به منظور انتخاب محصولی سالم تر توجه کنید.

به گزارش « وبدا» به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو خراسان شمالی، مدیرنظارت بر مواد غذایی ، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو با بیان این مطلب گفت : درج نشانگر رنگی تغذیه ای برروی لیبل محصولات خوراکی یکی از سیاست های سازمان غذا و دارو می باشد و برچسبی است شامل آرم سازمان غذا و دارو و جدولی در کنار آن که شامل انرژی ، قند ، چربی ، نمک و اسیدهای چرب ترانس در یک سهم از آن ماده غذایی می باشد.

دکتر « براتی زاده » تصریح کرد : هدف از اجرای این طرح کمک به مصرف کننده جهت شناسایی ویژگیهای تغذیه ای محصول است تا با توجه به شرایط جسمی و نیازهای شخصی انتخاب آگاهانه داشته باشد.

این مسئول افزود : رنگ قرمز نشان دهنده وجود آن جزء در مقادیربالا در ماده غذایی ، رنگ زرد نشان دهنده وجود در مقادیر متوسط و رنگ سبز نشان دهنده وجود آن در مقادیر مناسب در ماده غذایی است.

وی با اشاره به اینکه اکثر صنایع تولیدی استان توانسته اند برچسب نشانگرهای رنگی تغذیه ای را بر روی محصولات خود درج نمایند ، یادآور شد : وجود چنین طرحی رقابتی را در صنایع غذایی در ارایه محصول سالم بوجود آورده که شاهد کاهش نمک ، چربی و قند در بیشتر محصولات غذایی تولیدی هستیم.


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...