-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

آسیب های پوستی از عوارض استفاده ازفرآورده های آرایشی و بهداشتی قاچاق و غیرمجاز است

دوشنبه ١٥ مرداد ١٣٩٧ ساعت ١٢:٣٩ ب.ظ   ( بازدید : 357 نفر )


استفاده از مواد اولیه نامرغوب و بی کیفیت در تهیه فرآورده های آرایشی و بهداشتی قاچاق و غیر مجاز موجب ایجاد آسیب های پوستی در مصرف کنندگان می شود.

به گزارش «وب دا » به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی خراسان شمالی، دکتر "حسن براتی زاده"مدیر نظارت بر مواد غذایی ، آرایشی و بهداشتی با بیان این مطلب ، بر تهیه محصولات آرایشی و بهداشتی داری برچسب اصالت کالا تاکید کرد و گفت : در تهیه محصولات آرایشی و بهداشتی ایرانی به درج پروانه ساخت اخذ شده از سازمان غذا و دارو، تاریخ تولید و انقضا محصول،آدرس کارخانه، بسته بندی مناسب و ... توجه شود.

دکتر « براتی زاده » تصریح کرد : محصولات آرایشی و بهداشتی خارجی نیز باید دارای برچسب اصالت و سلامت و فارسی نویس باشند و نام محصول ، نام کشور تولید کننده ، نام کشور وارد کننده ، مجوز بهداشتی واردات از سازمان غذا و دارو، تاریخ تولید و انقضا باید بر روی محصول ذکر شده باشد.

این مسئول تاکید کرد : لوازم آرایشی و بهداشتی را از مکان های معتبر و مطمئن نظیر داروخانه ها و مراکز عرضه مورد تایید سازمان غذا ودارو یا نمایندگی های رسمی و مجاز تهیه کنید و توصیه می شود از دست فروش ها و مراکزی که مواد آرایشی بدون پروانه ساخت بهداشتی و بدون برچسب اصالت و کد رهگیری می فروشند، خریدی انجام نشود


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...