-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

یک تا 5 سالگی پرخطرترین سن ابتلا به مسمومیت در کودکان

سه شنبه ٢٨ آذر ١٣٩٦ ساعت ١٤:٢٤ ب.ظ   ( بازدید : 507 نفر )


یک تا 5 سالگی پر خطرترین سن ابتلا به مسمومیت در کودکان است و نظارت والدین نقش مهمی در پیشگیری از وقوع مسمومیت دارد.

به گزارش « وب دا » معاون غذا و داروی دانشگاه در این خصوص بیان کرد : عمده ترین موارد مسمومیت در کودکان در اثر خوردن داروها ، مواد شیمیایی ، فرآورده های شوینده و سفید کنند ، مواد آرایشی و بهداشتی و گیاهان  آپارتمانی سمی است.

دکتر « سید علی وکیلی» تاکید کرد : داروها و محل های نگهدار دارو را دور از دسترس کودک قرار دهیدو از مصرف دارو های خود در مقابل چشم کودکان به دلیل تقلید از بزرگسالان خودداری کنید .

این مسئول افزود : در صورت مصرف متادون ( جهت ترک اعتیاد ) هر گز این دارو را در ظرف در کنار نوشیدنی های دیگردر یخچال قرار ندهید ، مصرف متادون به جای نوشیدنی یکی از مسمومیت های خطرناک و مرگ آور است.

وی با بیان اینکه بسیاری از گیاهان و گلهای آپارتمانی مانند خرزهره و دیفن باخیا ، سمی هستند و تماس پوست با آنها و یا به دهان بدرن آنها منجر به مسمومیت و سوختگی مخاط می شود تاکید کرد : گلها و گیاهان آپارتمانی را دور از دسترس کودکان قرار دهید و هنگام بازی کودکان در فضای باز مراقب باشید تا توسط گلها و گیاهان سمی مسموم نشوند.

دکتر « وکیلی » همچنین تصریح کرد : با مصرف خودسرانه داروها بدون تجویز پزشک سلامت کودک خود را به خطر نیندازید و مقادیر بالای برخی از داروهای به ظاهر کم خطر می تواند برای کودک کشنده باشد.


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...