-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

یادداشت معاون غذا و دارو دانشگاه به مناسبت هفته دفاع مقدس

دوشنبه ٣١ شهریور ١٣٩٩ ساعت ٠:٠ ق.ظ   ( بازدید : 525 نفر )


روایت جهاد؛ از دفاع مقدس تا مدافعان سلامت

شهید آوینی فرمودند: پندار ما این است که ما مانده ایم و شهدا رفته اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده اند.

دفاع مقدس یادآورحماسه ای کم‌نظیر در تاریخ سرزمینی کهن و یادآور روزهایی سخت که مقاومت ملتی بزرگ، آن را در قابی از ایمان، شجاعت، اخلاص و شهامت به تصویر کشید و یاد و خاطره‌اش را در جان‌ها جاودان ساخت.

دفاع مقدس احیا کننده خودباوری مردم ایران بود. آنان بار دیگر با اعتماد به نفس، تار و پود اسارت وابستگی را گسستند  و با از خودگذشتی‏ها و ایثارگری‏های خود، آیین و مرامی را بنیان نهادند که ایثار و شهادت،  به عنوان یک ارزش فرهنگی همه جریان‏ها و مسائل دیگر را تحت الشعاع قرار داد. خون شهیدان ما دردوران دفاع مقدس، امتداد خون پاک شهیدان کربلاست. حماسه دفاع مقدس، با سختی ها و نثار خون های پاک جوانانش به ثمر نشست و از حرکت باز نایستاد. از مهم ترین دستاوردهای بین المللی این حماسه، شناساندن انقلاب اسلامی  به مردم جهان بود؛ انقلابی نوپا که به یکبار ره صد ساله پیمود .

اما امروز درجنگی نابرابر ودر صحنه مقابله با ویروس کرونا، حال و هوای هشت سال دفاع مقدس در یادها زنده شد و بار دیگر فرزندان این مرزو وبوم در جبهه سلامت همچون مدافعان وطن، جامه رزم پوشیده و برای حفظ سلامت مردم به میدان آمدند و ایثارگرانه در راه خدمت به بیماران از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و نیز به خیل شهدا پیوستند.

گذشت و فداکاری کادر بهداشت و درمان در این روزهای سخت، هرگز از یاد ها نخواهد رفت و به فضل الهی، از این امتحان الهی نیز سربلند و سلامت بیرون خواهیم آمد.

در این میان درکنار همه آحاد جامعه ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی نیز به یاری حوزه سلامت آمد و در این نبرد سخت، در کنار مدافعان سلامت، مصداق واقعی دفاع مقدس از مردم را معنا بخشید.

  اینجانب ضمن  گرامیداشت و یاد و خاطره رشادت های شهدای والامقام و فداکاری های جانبازان، آزادگان ، رزمندگان و به ویژه شهدای مدافع سلامت و قدردانی از تلاش های ارزنده همه دست اندرکاران حوزه سلامت به ویژه خانواده دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و به خصوص در حوزه غذا و دارو از خداوند متعال سلامتی، سعادت، سربلندی، بهروزی و توفیق روزافزون همگان را مسئلت می نمایم.

 

دکتر علی یوسفی

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

                                                           31 شهریور ماه 1399

 

 


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...