-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

اجرای طرح آزمایشی پخت نان با استفاده از آرد کامل

دوشنبه ١٠ شهریور ١٣٩٩ ساعت ٢:٢٩ ق.ظ   ( بازدید : 705 نفر )


معاونت غذا و دارو در طرح مشترکی با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت جوادالائمه ((علیه اسلام)) ، اقدام به پخت نان با استفاده از آرد کامل (سبوس دار) در یکی از نانوایی های سطح شهرستان بجنورد به صورت آزمایشی کرد.

معاونت غذا و دارو با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت جوادالائمه((علیه اسلام))  و با توجه به کارگروه های سلامت و امنیت غذایی تشکیل شده در استان، مرحله اجرایی تولید نان با استفاده از آرد کامل را با حضور کارشناسان قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه جوادالائمه و کارشناسان معاونت غذا و دارو و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی و نماینده اتحادیه نانوایان بجنورد و نانوایانی که به صورت پایلوت انتخاب شده بودند، شروع کرد.

دکتر یوسفی، معاون محترم غذا و دارو دانشگاه ضمن تشکر از همه دست اندرکاران این طرح مخصوصا جناب آقای دهقان ،یکی از نانوایان محترم و منتخب سطح شهر، که باعث شدند اولین قدم در این راستا در استان برداشته شود افزود: پخت نان با استفاده از  آرد کامل، یک کار نمونه در استان است و امیدواریم به همه ی نانوایی های استان تسری پیدا بکند.

 

 

دکتر براتی زاده، مدیر محترم نظارت بر مواد غذایی استان با اشاره به این موضوع که نانوایانانی که به صورت پایلوت برای اجرای طرح احیای نان انتخاب شده بودند، به مدت 1 هفته در اصفهان به صورت علمی و عملی در کارخانه های تولید آرد کامل و نانوایی هایی که پخت نان را با استفاده از آرد کامل انجام میدهند، آموزش دیده و مهارت لازم را کسب کرده اند اظهار داشت: :در راستای دیدن نتیجه ی کارهای انجام شده جهت بهبود کیفیت نان در استان و در راستای این که بتوانیم طرح احیای نان را در استان عملی کنیم، امروز مورخه 10/06/1399 در یکی از نانوایی های منتخب استان حضور یافتیم تا با حضور جمعی از مسئولین استانی این طرح را به مرحله آزمودن برسانیم که خوشبختانه این طرح با موفقیت اجرایی شد. امید داریم که انشاالله این طرح مراحل اداری خود را برای اجرایی شدن به طور کامل در سطح استان طی کند و انتظار داریم مردم هم از این طرح استقبال کنند و مسئولین، زمینه های همکاری های لازم در این زمینه را با معاونت غذا و دارو ایجاد کنند.

 

 

 

 

 

 دهقان، یکی از نانوایانی که به صورت پایلوت در سطح شهرستان انتخاب شده بود، با اشاره به نانی که با آرد کامل پخته شده بود گفت: این نان کیفیت بسیار بالاتر و لطافت بیشتری نسبت به نان های دیگر دارد. بافت زنبوری داخل نان نشان دهنده کیفیت بالای این نان بوده و تنها فرق این نان از نظر کیفیت و ظاهر با نان های دیگردر رنگ آن است که کمی متمایل به قهوه ایست که در صورت فرهنگ سازی مردم به راحتی ان را خواهند پذیرفت.

شمسایی، معاون سلامت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت جوادالائمه((علیه اسلام))   در این رابطه گفت: طرح احیای  نان با سبوس کامل که از سال 96 به کمک مسئولین استانی، غذا و د ارو، صنعت و معدن و اصناف شروع شده بود، امروز به مرحله آزمایش در استان رسیده و یکی از بهترین نانوایی های سطح بجنورد برای آزمودن این فرایند انتخاب شده است. امید داریم با عملی شدن طرح احیای نان در سایر استان ها با کمک قرارگاه های پیشرفت سپاه استان ها و سایر ارگان ها نان سالم با آرد کامل را که بسیاری از مواد غذایی مورد نیاز بدن را تامین میکند به دست مردم برسانیم.

 

سرهنگ فغانی، مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه جوادالائمه ،  ضمن تشکر از فرمانده معظم کل سپاه  برای راه اندازی طرح تهیه نان از آرد کامل. ما هم از سال 97 این طرح رو در معاونت بهداشتی پیش بردیم اما به تنهایی قطعا نمیتوانستیم کاری را انجام بدهیم. با کمک دوستان در دستگاه های دولتی این طرح امروز به اینجا رسیده. باید تشکر کنیم از جناب آقای دکتر یوسفی و جناب آقای دکتر براتی زاده بخاطر حمایت از این طرح که واقعا در این مسیر همه مارا یاری کردند،دکتر آرین و همه دوستان دیگر که سنگ تمام گذاشتند برای سلامت مردم،امنیت غذایی مردم تا این غذایی که قوت غالب مردم هست رو اصلاح بکنیم تا 30-40% از بیماری های جامعه به دنبال این امنیت غذایی کاسته بشه.

 

دکتر آرین مدیر کل محترم امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، ضمن تشکر از فعالیت های سپاه و دیگر سازمان های دولتی در  طرح احیا نان با کیفیت، که به جد با سلامت مردم در ارتباط است ورود پیدا کردند گفت: امیدوارم با همت شما بزرگواران سپاه و دیگر عزیزانی که در کارگروه های مختلف سلامت و امنیت غذایی،این عزیزان چقدرمجدانه و مصرانه برای سلامت و امنیت غذایی مردم تلاش میکنند که جا دارد از زحمات صدر دانشگاه علوم پزشکی،دکتر هاشمی، و تمام معاونین  محترمشان، جناب آقای دکتر یوسفی و دکتر براتی زاده که به جد در بسیاری از مواردی که مستقیم به سلامت مردم ارتباط دارد ورود پیدا کرده و امروز ما شاهد اتفاقی بودیم که باعث احیا و اصلاح نانی شد که قوت غالب مردم بوده و سلامت آن سلامت عموم جامعه را به عهده دارد .

 

 

 

 

 

 


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...