-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

هشدار مدیر غذا و داروی دانشگاه نسبت به مصرف مواد غذایی فله و خطر ابتلا به ویروس کرونا

یكشنبه ١١ اسفند ١٣٩٨ ساعت ١٠:١٩ ق.ظ   ( بازدید : 702 نفر )


مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نسبت به مصرف مواد غذایی فله و خطر ابتلا به ویروس کرونا هشدار داد .

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و داروی خراسان شمالی ، دکتر حسن براتی زاده با تاکید بر این مطلب گفت: به منظور حفظ سلامتی و پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس و دیگر بیماری ها بهتر است از خرید و مصرف مواد غذایی فله و بی نام و نشان به شدت پرهیز کنید .

وی اظهار داشت: استفاده از محصولات سلامت محور که مجوز رسمی از سازمان غذا و دارو و سیب سلامت دارند، ضروری بوده و به همه شهروندان توصیه می شود.

وی بر اهمیت خودمراقبتی و حفظ آرامش در خصوص بحران کرونا ویروس اشاره و عنوان کرد: با توجه به بحران کرونا و اهمیت سلامتی و به منظور کاهش مشکلات بهداشتی بهتر است از مواد غذایی فله خریداری و استفاده نشود، زیرا موادغذایی نظیر آجیل ها که در معرض سرب ناشی از اگزوز ماشین ها قرار دارند، تهدید کننده سلامت محسوب می شوند.

وی تاکید کرد: از خرید آجیل های فله دارای رنگ های خوراکی به شدت پرهیز کنید و گول جذابیت رنگ آن را نخورید، زیرا خطر سم آفلاتوکسین در آجیل های مانده و کهنه دارای رنگ به مراتب بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: همه مواد غذایی فله باید بسته بندی شوند و شهروندان نسبت به خرید آجیل و مواد غذایی بسته بندی شده اقدام کنند.

وی افزود : آنچه که تاکید ما به هم استانی های عزیز است حفظ آرامش ورعایت هشدارها وتوصیه های دانشگاه علوم پزشکی استان و عدم توجه به شایعات فضای مجازی واظهار نظرهای غیر کارشناسی  است.


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...