-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

برگزاری نمایشگاه محصولات سلامت محور ، قاچاق ، مجاز و غیر مجاز

یكشنبه ٢٦ آبان ١٣٩٨ ساعت ٣:١١ ق.ظ   ( بازدید : 494 نفر )


نمایشگاه محصولات سلامت محور ، قاچاق ، مجاز و غیر مجاز مواد غذایی آشامیدنی ، آرایشی و بهداشتی ، دارو و مواد تحت کنترل ، فرآورده های طبیعی و سنتی و مکمل ، تجهیزات و ملزومات پزشکی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو خراسان شمالی "وب داسومین نمایشگاه محصولات سلامت محور معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با حضور مسئولان استانی در خانه فرهنگ شهرداری بجنورد برگزار شد.
این نمایشگاه که از 11 الی 14 آبان به مدت 4 روز ادامه داشت تعداد 4700  بازدید کننده را پذیرا بود  که نسبت به نمایشگاه مشابه سال قبل استقبال عالی  را به دنبال داشت . بیش از 90 درصد بازدید کنندگان در  17 غرفه نمایشگاه آموزش چهره به چهره دیدند .
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : در نمایشگاه مردم نحوه تشخیص اصالت کالا را یاد میگیرند که در زمان انتخاب محصول وارداتی  حتما به برچسب اصالت کالا توجه کنند و در هنگام انتخاب محصول تولید داخل پروانه ساخت بهداشتی رو مورد توجه قرار دهند .
دکتر علی یوسفی افزود : در ارتباط با مواد غذایی ،آشامیدنی  و آرایشی و بهداشتی مردم اگر سوالاتی و شکایاتی داشتند می توانند با شماره 190 تماس بگیرند . 
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی گفت: ارتقای سلامت و حفظ آن، فرهنگ سازی عمومی، آشنایی با محصولات سلامت محور موادغذایی، آشامیدنی ، آرایشی ، بهداشتی ، دارو و مکمل و ملزومات پزشکی غیر مجاز و قاچاق از اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می رود.
 دکتر حسن براتی زاده افزود: این نمایشگاه برای آگاهی همه اقشار جامعه با محصولات مجاز ، غیر مجاز و قاچاق ، مفید و فایده خواهد بود.
وی اظهار داشت: با توجه به آن که مصرف کالاهای سلامت محور قاچاق و غیر مجاز تهدید کننده سلامت است، افزایش آگاهی ، اطلاعات و بهره مندی از آموزش چهره به چهره مصرف کننده و مراجعه کننده ها لازم و ضروری به نظر می رسد.
خانم مهندس اسماعیلی کارشناس مواد غذایی و آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی گفت : در سطح آرایشگاه ها ما دستگاه تاتو ،  سوزن های و رنگ های غیر مجاز را می بینیم که فاقد برچسب اصالت هستند که همیشه یک مقدار خون به داخل دستگاه برگشت می خورد که این میتواند  باعث  بیماریهای خطرناکی  مثل ایدز و هپاتیت شود .
در این نمایشگاه اکثریت  بازید کنندگان مکان بزرگتر و ایجاد نمایشگاه به صورت فصلی و ماهیانه و نمایشگاه در  نقاط مختلف شهر و  در شهر ها و روستا های استان را خواستار بودند . لزوم اطلاع رسانی دقیق و جامع هم از خواسته های بازدید کنندگان نمایشگاه بود .


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...