-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

مصرف نان سبوس دارباعث ایجاد تمرکز، دقت عمل وشادابی درانسان می شود

یكشنبه ٢٦ بهمن ١٣٩٣ ساعت ١٠:٢٤ ق.ظ   ( بازدید : 566 نفر )


نان سبوس دار، دارای ویتامین های ریبوفلاوین ونیاسین می باشد که این ویتامینها تمرکز، دقت عمل شده وشادابی را درانسان بوجود می آوردند

مدیرامورنظارت برمواد غذایی ، آرایشی وبهداشتی دانشگاه با بیان این مطلب گفت : نان سبوس دار برای کودکان نیز بسیار خوب است ، مخصوصا دردورانی که سلولهای عصبی درحال رشد هستند آهن موجود درنان سبوس دار سبب باهوشی ورفتارخوب کودکان می شود.

دکتر« حسن براتی زاده » درادامه با بیان اینکه سبوس موجود درنان های تهیه شده از آرد کامل ، باعث رسوب زدایی دیواره های روده ومعده از مواد زاید وپاکسازی پرزهای آن از ذرات خارجی ، سموم وعوامل سرطان زا می شود افزود :  سبوس همچنین مانع جذب سریع قند وچربی به خون شده ومی تواند درجلوگیری از بروز دیابت وچربی خون موثرواقع شود.

این مسئول درادامه تصریح کرد : نان سبوس دار دارای فیبرهای نامحلول نیزاست و از این رو باعث احساس سیری زود رس وجلوگیری از بروز چاقی  ، فروکش وخنثی کردن بیشتراسید معده ، فعالیت بیشترروده و تقویت سیستم گوارشی می شود .

دکتر« براتی زاده » همچنین یاد آورشد : کاهش مصرف آرد سبوس دارباعث ایجاد بیماریهایی از قبیل ضعف عمومی بدن ، نرم شدن استخوانها ، کولیت ، تصلب شرائین ، کم خونی ویبوست شده وبهترین راه برای جلوگیری آن است که نان سبوس دار دررژیم غذایی گنجانده شود


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...