-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

عرضه مکمل های غذایی درعطاری ها ، باشگاه های بدن سازی و سوپرمارکت ها خلاف مقررات است

یكشنبه ٢٦ بهمن ١٣٩٣ ساعت ٩:٤٧ ق.ظ   ( بازدید : 562 نفر )


عرضه مکمل های غذایی درعطاری ها ، باشگاه های بدن سازی وسوپرمارکت ها خلاف مقررات بوده وتمامی مکمل هایی که از این طریق به فروش می رسد قاچاق وتقلبی است.

معاون غذا ودارو دانشگاه با تاکید براینکه عرضه مکمل ها فقط باید از طریق داروخانه ها باشد گفت : با توجه به اینکه طبق قوانین وزارت بهداشت ودرمان وسازمان غذا وداروی ایران ، عرضه مکمل های غذایی فقط از طریق داروخانه ها مقدور می باشد ، تهیه مکمل های غدایی از طریق داروخانه یکی از راههای مطمئن درخریداری می باشد.

دکتر « سید علی وکیلی » تصریح کرد : توجه به تائیدیه محصول از وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی که برای مکمل ها به صورت شماره ای به نام IRS  ویا شماره پروانه بهداشتی واردات که به صورت برچسبی فارسی روی قوطی محصول درج می گردد درهنگام خرید محصول مهم است.

این مسئول درادامه با اشاره به توجه به تاریخ انقضاء ، شماره بچ تولید و اسم شرکت واردکننده محصول  افزود : توجه به شرایط شرکت تولید کننده ومواد موثر مکمل خریداری شده نیز جزو مواردی است که کاملا باید مورد توجه قرار گیرد .

دکتر « وکیلی » همچنین با بیان اینکه استفاده از برخی از مکمل های غذایی محدودیت مصرف برای گروه یا سن خاصی را دارد ، خاطرنشان کرد : این موارد  درخرید مکمل غذایی باید مورد توجه قرار گیرد ، مثلا برخی از مکمل های غذایی برای بزرگسالان فرموله شده اند یا برخی از آنها برای خانم ها یا آقایان قابل استفاده اند.


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...