-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی همزمان با هفته دولت دستاوردهای این معاونت را طی دولت های یازدهم و دوازدهم تشریح کرد.

دوشنبه ١٠ شهریور ١٣٩٩ ساعت ٨:١ ق.ظ   ( بازدید : 475 نفر )


دکتر یوسفی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی همزمان با هفته دولت دستاوردهای این معاونت را طی دولت های یازدهم و دوازدهم تشریح کرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی همزمان با هفته دولت دستاوردهای این معاونت را طی دولت های یازدهم و دوازدهم تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وبدا، دکتر علی یوسفی در تشریح فعالیت های این معاونت گفت: فاز اول آزمایشگاه آنالیز دستگاهی با اعتبار 7 میلیارد ریال راه اندازی شد که با این اقدام، 2 هزار نمونه در سال آزمون می شود.

دکتر یوسفی با اشاره به اینکه پروژه ساخت انبار دارویی بحران در استان در حال انجام است، گفت: گواهینامه ایزو 17025 آزمایشگاه کنترل غدا، دارو و ملزومات دریافت شده است و 23 واحد در استان نیز ملزومات پزشکی عرضه می کنند.

وی با اشاره به راه اندازی نرم افزار دارویی سیماد گفت: این نرم افزار به منظور مدیریت خرید دارو در بیمارستان ها راه اندازی شده است همچنین برای تسریع در فرآیند اخذ مجوزهای بهداشتی نیز نرم افزار مدیریت اطلاعات نظارت بر مواد غذایی راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه 85 داروخانه در استان دارای مجوز هستند، گفت: قبل از دولت یازدهم تعداد داروخانه های دارای مجوز 69 داروخانه بود که از ابتدای دولت تاکنون، 16 داروخانه جدید دارای مجوز شدند همچنین 122 مجوز کارگاهی و 33 مجوز کارخانه ای در حوزه نظارت بر مواد غذایی، 2 مجوز کارخانه ای در حوزه آرایشی و بهداشتی و 3 مجوز برای ملزومات پزشکی طی دوران فعالیت این دولت صادر شده است.

دکتر یوسفی بیان داشت: با شیوع ویروس کرونا، 6 مجوز موقت برای تولید محلول ضدعفونی دست و سطوح و یک مجوز موقت برای تولید الکل در استان صادر شده است.

وی با اشاره به ایجاد کمیته پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور بیان کرد: این کمیته با دبیری معاونت غذا و دارو در سال 95 ایجاد شد و در سال 98 نیز به کارگروه ارتقا پیدا کرد.

وی افزود: پنج نمایشگاه نیز درخصوص آشنایی با کالاهای سلامت محور مجاز و غیرمجاز در سطح استان برگزار شده است.

دکتر یوسفی بیان کرد: در استان اداره های ارزیابی فراورده های طب سنتی و مکمل، نظارت بر فراورده های آرایشی و بهداشتی و برنامه ریزی و مدیریت عملکرد راه اندازی شده است.

وی عنوان کرد: تفویض اختیار صدور پروانه های بهره برداری و بهداشتی در حوزه آرایشی بهداشتی و برای تمامی واحدهای تولیدی و جذب 50 درصدی کارشناس تخصصی در حوزه های غذا، دارو، تجهیزات و ملزومات از دیگر اقدامات انجام شده در این معاونت است.


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...