-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

معدوم سازی داروهای غیرقابل استفاده در خانه تکانی

سه شنبه ١٤ اسفند ١٣٩٧ ساعت ١:٤٥ ق.ظ   ( بازدید : 528 نفر )


نظافت کلی عید زمان مناسبی است تا در هر منزلی به قفسه یا جعبه دارویی منزل سری بزنیم و به آن سرو سامان دهیم.

به گزارش « وب دا » به نقل از روابط عمومی غذا و دارو دانشگاه، مدیریت نظارت و ارزیابی دارو و مخدر معاونت غذا و دارو بیان کرد : گرچه داروها نقش موثری در درمان بسیاری از بیماری ها دارند ولی زمانیکه دیگر نیازی به آنها نباشد، ضروری است که برای جلوگیری از خطرات احتمالی ، داروها را به شکل مناسبی دور بریزیم .

دکتر « مریم فلاح » افزود : داروها را بدون خرد کردن قرص ها و کپسولها از بسته بندی اصلی خارج کرده و با مواد ناخوشایندی مانند تفاله چای مخلوط و در کیسه پلاستیکی در بسته قرارداده و در سطل زباله بیندازید ، مخلوط حاصل را می توانید همچنین در قوطی حلبی خالی یا دیگر ظروف مشابه بریزید تا از نشت دارو یا ریختن آن به بیرون از سطل زباله، جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه شربت ها و سوسپانسیونها را در فاضلاب ریخته و بطری آنرا در زباله دان بیندازید ، تصریح کرد : شربت متادون که برای درمان نگهدارنده اعتیاد به مواد مخدر توسط پزشک تجویز می شود بسیار خطرناک است و به هیچ عنوان نباید این دارو، در یخچال و در دسترس کودکان و یا در ظروف مخصوص فرآورده های خوراکی و نوشیدنی نگهداری کرد چون اگر به اشتباه خورده شود، مرگ آور خواهد بود ، برای انهدام، این دارو را باید در فاضلاب ریخت و بطری را پس از آبکشی دور انداخت .

این مسئول یادآورشد : تعداد کمی از داروها ممکن است ذاتا خطرناک باشند یا مصرف تنها یک دوز در فردی که دارو به او تعلق ندارد کشنده باشد ، برای جلوگیری از مصرف این مواد توسط کودکان یا دیگر افراد به محض اینکه دیگر مورد نیاز نباشند باید سریعا از طریق فاضلاب دوره ریخته شوند.

به گفته وی چنانچه شرکت سازنده دارو روشی را برای معدوم سازی دارو روی بسته بندی آن ذکر کرده باشد باید بر اساس آن عمل نمایید.


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...