-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

برگزاری جلسه هم اندیشی همکاران داروسازان استان باهدف ارتقای کیفیت خدمات دارویی

سه شنبه ٣٠ مرداد ١٣٩٧ ساعت ٨:٢١ ق.ظ   ( بازدید : 489 نفر )


جلسه هم اندیشی داروسازان استان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل تعزیرات حکومتی، رئیس سازمان نظام پزشکی و دادستان بجنورد در سالن جلسات حر برگزارشد .

به گزارش « وب دا » به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی خراسان شمالی،در این جلسه دکتر « حق بین » رئیس دانشگاه بیان کرد : ارتقا کیفی فرایند عرضه دارو در داروخانه ها ، حل مشکلات داروخانه و رضایت هر چه بیشتر بیماران ازمهم ترین اولویت های دانشگاه است .  

رئیس انجمن داروسازان استان در این جلسه با بیان اینکه ریاست دانشگاه همیشه نگاه ارتقاء محور به بحث دارو و داروخانه ها داشته اند ، تصریح کرد : این انجمن از 11 سال پیش فعالیت خود را شروع کرده و همیشه همراه معاونت غذا و دارو بوده است و در شرایط کنونی مشکلی در تامین دارو وجود ندارد و پیش بینی دارو تا 5 ماه آینده صورت گرفته است  .

دکتر « ریحانی » با اشاره به اینکه شرکت  پخش دارو در استان وجود ندارد ، افزود : داروها از استان های خراسان رضوی و گلستان تامین می شود و ممکن است گاهی سهمیه استان به درستی توزیع نگردد؛ از این رو نیاز است با نظارت های بیشتر، سهمیه دارویی استان ما تامین شود.

نماینده داروسازان در نظام پزشکی نیز در این جلسه به ضرورت حضور شرکت های دارویی اصلی در استان تاکید کرد و گفت : مهم ترین اقدام ،حضور شرکت های دارویی در استان است و نبود این شرکت ها باعث کاهش گردش مالی و بروز مشکلات خواهد شد.

دکتر «اسماعیل نیا» تصریح کرد : باید با دپوی واقعی در داروخانه ها آماده مقابله با شرایط بحرانی باشیم و در این راستا یک شرکت تعاونی داروسازان در بجنورد با 40 عضو تاسیس شده و ذخیره دارویی انجام شده است اما به دلیل پرداخت دیر مطالبات دارویی، توان خرید داروخانه ها پایین آمده که باید پیگیری های لازم انجام شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه صنف داروسازان صنف مهمی است ، بیان کرد : ذخیره دارو باید برای خدمت به مردم و شرایط نگهداری دارو در انبارها باید استاندارد و مناسب باشد .

« موسوی » تصریح کرد: در بحث تخلفات داروخانه ها ،نبود مسئول فنی ، نسخه پیچی افراد بدون صلاحیت ، گران فروشی ، نگهداری داروهای فاسد و تاریخ مصرف گذشته ، عدم رعایت ساعت کاری داروخانه ها از الزامات مهمی است که باید با آن برخورد شود .

وی با اشاره به اینکه تهیه دارو و توزیع توسط شبکه های رسمی باید صورت پذیرد ، تاکید کرد : تکالیفی برای شرکت های پخش وجود دارد و در این راستا باید زیرساخت ها آماده شود و انجمن ها نظارت و پیگیری نمایند.

این مسئول یادآور شد : نگهداری هر کالا از جمله دارو به شکل عمده به قصد گران فروشی در زمانی که به عرضه کالا نیاز است، احتکار محسوب می شود و با متخلفان برخورد خواهد شد.

دادستان مرکز استان نیز با بیان اینکه سلامت موضوع مهمی است افزود : در حوزه سلامت استان کارهای شاخصی انجام شده و همواره کادر دانشگاه علوم پزشکی در مواقع بحران و حوادث به موقع حضور پیدا کرده اند.

« یاران » بیان کرد : خیرخواهی داروسازان همیشه در کمک به بیماران نیازمند وجود داشته است و عملکرد این صنف تاثیر بسیاری در روند درمان دارد اما بعضا وجود تخلف هم در این زمینه تاثیرات بسیار منفی خواهد داشت.

این مسئول  با اشاره به ضرورت مشاوره بیمار با داروساز در داروخانه ها بیان کرد : انجام  مشاوره دارویی در داروخانه ها توسط مسئول فنی در عدم تداخل دارویی موثر است و کمک خواهد کرد بار هزینه های درمانی کاهش یابد.

وی همچنین تاکید کرد : نظارت ها باید در حوزه داروخانه ها به درستی انجام شود و شرایط نگهداری دارو در انبارها بهبود یابد و بانک اطلاعاتی معاونت غذا و دارو نیز در این خصوص باید کامل باشد .

وی در ادامه بیان کرد : مطالبه دارویی داروخانه ها از بیمه ها باعث پایین آمدن توان خرید دارو در داروسازان می شود و این حوزه باید ساماندهی شود ،در این راستا پیگیری های لازم انجام خواهد گرفت.

در پایان جلسه در ارتباط با سوالات داروسازان حاضر در جلسه و چالش ها و مسائل مربوط به این صنف بحث و تبادل نظر گردید .  


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...