-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر قابل مصرف به ارزش یک میلیارد ریال در بجنورد

سه شنبه ٢٨ آذر ١٣٩٦ ساعت ٢:١٥ ق.ظ   ( بازدید : 331 نفر )


طی گزارش مردمی از یک فعالیت یک انبار غیر مجاز ، لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و غیر قابل مصرف به ارزش یک میلیارد ریال در بجنورد کشف گردید.

به گزارش « وب دا » مدیر نظارت بر مواد غذایی ، آشامیدنی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه با بیان این مطلب گفت : بنا به گزارش مردمی طی بازدید مشترک غذا و دارو با پلیس آگاهی از یک انبار غیر مجاز 28 هزارو 503 عدد لوازم آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته و قاچاق کشف و جمع آوری شد.
دکتر « حسن براتی زاده » تصریح کرد : این فرد متخلف با جعل برچسب ، محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق و تاریخ مصرف گذشته را در سطح عرضه به فرو می رساند.
این مسئول افزود : بعد از تشکیل پرونده در تعزیرات حکومتی و رسیدگی به تخلف فرد مذکور ، اقلام جمع آوری شده قاچاق به اموال تملیکی در مشهد و اقلام تاریخ مصرف گذشته به معاونت غذا دارو برای معدوم سازی منتقل خواهند شد.
به گفته وی شهروندان درصورت اطلاع از فروش و یا تهیه و توزیع اقلام آرایشی و بهداشتی قاچاق ، تاریخ مصرف گذشته و تقلبی به پلیس آگاهی و معاونت غذا و دارو گزارش دهند.
______________
کاهش 10 درصدی مقدار نمک در نان های صنعتی و نیمه صنعتی
مقدار نمک در نان های صنعتی و نیمه صنعتی که دارای مجوز های معتبر بهداشتی می باشند( پروانه ساخت و شناسه نظارت کارگاهی ) 10 درصد کاهش یافته است.
به گزارش « وب دا » مدیر نظارت بر مواد غذایی ، آشامیدنی و بهداشتی معاونت غذا و دارو در این خصوص بیان کرد : با عنایت به برنامه های سازمان غذا و دارو در خصوص کاهش سرانه مصرف نمک روزانه افراد جامعه به منظور ارتقای سلامت مردم از سال گذشته کاهش 10 درصدی نمک در نان های صنعتی و نیمه صنعتی در دستور کار قرار گرفت.
دکتر « حسن براتی زاده » تصریح کرد : در این راستا از سال 95 این دستور العمل به همه واحد های تولید نان صنعتی و نیمه صنعتی در استان ابلاغ شد و این واحد ها در بازه های زمانی مختلف توسط کارشناسان غذا پایش و گزارش آن هر 6ماه به اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی ، آشامیدنی ، آرایشی و بهداشتی ارسال می گردد.
__________________
لزوم توجه به برچسب کنترل و اصالت و سلامت کالا در خرید محصولات وارداتی

شهروندان هنگام خرید محصولات وارداتی به برچسب کنترل واصالت و سلامت کالا درج شده روی محصول توجه نمایند.
به گزارش « وب دا » معاون غذا و داروی دانشگاه با اشاره به اینکه برچسب کنترل اصالت و سلامت کالا اقدامی در راستای مبارزه با قاچاق و تقلب است بیان کرد : این طرح زیر نظر سازمان غذا و دارو صرفا برای محصولات وارداتی با هدف حفظ و ارتقاء سطح سلامت مردم و شناسایی کالای غیر مجاز از کالای مورد تایید کار خود را آغاز نمود.
دکتر « علی یوسفی » تصریح کرد : پس از اجرای موفقیت آمیز طرح ، کلیه کالاهای وارداتی حوزه سلامت از جمله انواع دارو و کلیه فرآورده های خوراکی ، آشامیدنی ، آرایشی و بهداشتی به لیست محصولات مشمول طرح اضافه گردیدند.
این مسئول به نحوه استعلام برچسب اصالت و سلامت کالا اشاره کرد وافزود : ارسال کردن کد UID و یا ارسال اعداد 16 رقمی تعیین اصالت قسمت پوشیده شده به ترتیب از قسمت اول تا چهارم بدون فاصله به شماره پیامکی 20008822و همچنین وارد کردن اعداد فوق در سامانه الکترونیکی WWW.TTAC.IR و استفاده از نرم افزار ویژه گوشی موبایل و بهره گیری از بارکد و بعدی با دوربین آن از روش های استعلام برچسب می باشند.
وی تاکید کرد : در صورت پیغام خطا و یا پاسخ سامانه مبنی بر معتبر نبودن شناسه محصول و یا تقلبی بودن آن فروشنده موظف به بازپس گیری محصول می باشد ضمنا اطلاع رسانی موضوع به معاونت غذا و دارو نیز جهت پیگیری ضروری است.


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...