-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

واکسن آنفلوانزا

یكشنبه ١٨ مهر ١٣٩٥ ساعت ١١:٤٤ ق.ظ   ( بازدید : 687 نفر )


دکتر سید علی وکیلی معاون غذا و دارو در این خصوص بیان کرد: این واکسن بهترین روش برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزای فصلی است . به دلیل اینکه فصل آنفلوانزا از ابتدای مهر ماه شروع می شود و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه می یابد بهترین زمان برای دریافت واکسن اوایل پاییز است و اقدام سریع تر می تواند برای پیشگیری موثرتر باشد، لازم به ذکر است که واکسن آنفلونزای فصلی هیچگونه مصونیتی در برابر آنفلوانزای نوع A (H1 N1 یا منتقله خوک ) ایجاد نمی کند .

دکتر وکیلی در ادامه اظهار داشت  : هرسال واکسن آنفلوانزا حاوی چند نوع متفاوت از ویروس می باشند . ویروس هایی که به نظر محققان ممکن است در آن سال شیوع بیشتری داشته باشند . اگر انتخاب این ویروس ها صحیح باشد می توان گفت که واکسن 70 تا 90 درصد در پیشگیری از آنفلوانزای فصلی برای افراد زیر 65 سال در همان سال مفید است و کلیه افرادی که در ریسک بالای عوارض ناشی از بیماری آنفلوانزا هستند و یا کسانی که با چنین افرادی زندگی و یا از آنها پرستاری می کنند، افراد با سن بیشتر از 65 سال ، زنان باردار (در سه ماه دوم و سوم بارداری) ، پزشکان و کادر پزشکی که با بیماران در تماس می باشند و کودکان 6 الی 19 ماهه از تزریق واکسن بیشتر سود می برند بهتر است تزریق واکسن داشته باشند .

وی در پایان گفت: همه افرادی که عکس العمل آلرژیک شدید نسبت به واکسن آنفلوانزا داشته باشند و افرادی که به تخم مرغ آلرژی دارند نباید از این واکسن استفاده نمایند، بیماران دارای بیماری های مزمن برای دریافت این واکسن باید از پزشک معالج مشورت بگیرند و افراد دارای بیماری های تب دار شدید باید بعد بهبودی کامل واکسن دریافت نمایند  همچنین  افرادی که دارای حساسیت به داروهای نئومایسین ، پلی میکسین و جنتامایسین می باشند  نباید از این واکسن استفاده کنند.

 


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...