-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

مصرف بیش از حد دارو

یكشنبه ٨ آذر ١٣٩٤ ساعت ٩:٢١ ق.ظ   ( بازدید : 825 نفر )


دکتر سید علی وکیلی معاون غذا و دارو در این خصوص بیان کرد: برای اینکه دارو در جهت سلامتی شما فعالیت نماید نه بر علیه آن  باید مقدار درستی از دارو را مصرف کنید. بسیاری از دارو های مایع مانند ضد درد ها، سرماخوردگی، شربت سرفه، دارو های گوارشی و .... با قاشق، قطره چکان، یا سرنگ های مدرج مخصوص فروخته می شوند تا به مصرف کننده به اندازه گیری دقیق دارو کمک کنند.همیشه از سرنگ و یا سایر وسایل مدرج مخصوص برای اندازه گیری دقیق دارو های مایع استفاده کنید. قاشق ها آشپز خانه ممکن است مقدار دقیقی از دارو را اندازه گیری نکنند.

دکتر وکیلی افزود: قبل از مصرف دارو ابتدا بسته بندی خارجی آن را کنترل کنید که دارای برش، پارگی و .... نباشد و در مرحله دوم برچسب داخل بسته بندی دارو را برای اطمینان از صحت دارو و همچنین از نظر سالم بودن درب دارو چک کنید. و در مرحله سوم شکل، رنگ، اندازه و بوی دارو را کنترل کنید. اگر متوجه مورد غیر طبیعی شدید با دارو ساز مشورت کنید.

دکتر وکیلی در پایان گفت: ماده مؤثره دارو را بشناسید، ماده مؤثره جز اصلی دارو است و نام آن بر روی برچسب دارو درج شده است. بسیاری از دارو هایی که برای درمان علائم مختلف به کار می روند، دارای مواد مؤثره مشابه هستند. پس اگر شما در حال درمان یک سردرد یا سرماخوردگی با دو داروی مختلف هستید، ممکن است این دو دارو حاوی ماده مؤثر مشابهی باشد.


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...