-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

کودکان و ایمنی مصرف دارو

یكشنبه ٨ آذر ١٣٩٤ ساعت ٩:١٦ ق.ظ   ( بازدید : 607 نفر )


دکتر سید علی وکیلی معاون غذا و دارو خراسان شمالی اظهار داشتند: هر ساله تعداد زیادی کودک به علت مصرف تصادفی دارو به اورژانس آورده می شوند. تعدادی از دارو ها با ظاهر و طعمی مشابه آبنبات ساخته می شود از سوی دیگر کودکان کنجکاو هستند و به سمت دارو جلب می شوند.

دکتر وکیلی بیان کرد : برای کاهش میزان بروز مسمومیت دارویی در اطفال دارو را از دید و دسترس کودکان دور نگهدارید گمان نکنید که داشتن درپوش مقاوم برای عدم دسترسی کودک به دارو کافی است زیرا کودکان می توانند بفهمند چگونه درب بطری دارو باز می شود، پس از هر بار مصرف دارو را در محل ایمن قرار دهید، دارو های قدیمی یا تاریخ گذشته را دور بریزید و دارو و یا ویتامین را به آبنبات و یا شکلات تشبیه نکنید. جهت جلوگیری از اشتباهات دارویی در زمان دارو دادن به کودک خردسال باید به نکاتی توجه کرد مقدار مناسب دارو برای بزرگسالان برای کودکان مضر می باشد دقت به دستور مصرف دارو یکی از مهم ترین نکاتی است که باید حتماً رعایت شود. اگر شما از مقدار دارو و تعداد دفعات مصرف دارو برای کودک مطمئن نیستید با پزشک یا دارو ساز تماس بگیرید. زمان دادن دارو به کودک چراغها را روشن کنید و با دقت مقدار دارو را اندازه گیری کنید دارو را با قاشق مدرج داخل جعبه دارو یا سرنگ مدرج اندازه بگیرید.

وکیلی در پایان تاکید کرد: در صورت مصرف اتفاقی دارو توسط کودک با مرکز شبانه روزی اطلاع رسانی دارو ها و سموم با شماره 1490 تماس گرفته و یا کودک را به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل نمایید


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...