-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

معجزه پرتقال در فصل پاییز

یكشنبه ٨ آذر ١٣٩٤ ساعت ٩:١٣ ق.ظ   ( بازدید : 676 نفر )


مهندس نقابی کارشناس تغذیه در خصوص خواص تغذیه ای پرتقال بیان کرد : پرتقال یکی از منابع فوق العاده ویتامین c است مزید بر اینکه کالری حاصل از مصرف پرتقال خیلی کم بوده و به میزان 20 کیلو کالری در ازای 100 گرم پرتقال می باشد. پرتقال به دلیل دارا بودن ویتامین c فراوان باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. مصرف روزانه یک عدد پرتقال نصف نیاز روزانه بدن به ویتامین c را تامین می کند، نیاز روزانه بدن به ویتامین c  بصورت میانگین (آقایان و خانمها) 100 میلیگرم می باشد این میزان ویتامین c فقط از طریق نصف پرتقال و یا آب پرتقال تازه تهیه شده حاصل می شود.

 

مهندس نقابی در ادامه افزود: در آب پرتقال صنعتی علاوه بر  وجود قند ها و کالری بالا میزان ویتامین c و فیبر آن  نیز کم می باشد. پرتقال بدلیل داشتن فیبر غذایی تمامی مزایای یک ماده غذایی فیبر دار (مانند کاهش کلسترول، رفع یبوست، کاهش چربی خون) را نیز دارد. بعلاوه پرتقال حاوی آنتی اکسیدان بالا بوده لذا بعنوان یک منبع غذایی ضد سرطان منظور می گردد. مصرف پرتقال یا آب پرتقال در کودکان باعث تقویت سیستم ایمنی و کاهش ابتلا به بیماریها می گردد همچنین خواص آنتی اکسیدانی پرتقال باعث کند شدن روند پیری سلولهای بدن و تسریع ترمیم زخمها می گردد.

مهندس نقابی در پایان گفت: فلاونوئید ها و ویتامین c موجود در پرتقال از تخریب اکسیداتیو مولکولهای چربی در خون توسط رادیکالهای آزاد جلوگیری کرده و باعث حفاظت فرد در برابر بیماریهای قلبی و عروقی می شود. میتوان پوست سفید پرتقال را در خانه بصورت طبیعی خشک کرد و از پودر آن بعنوان یک ماده غذایی ضد تری گلیسرید ، ضد کلسترول خون، ضد سرفه و آسم استفاده کرد.


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...