-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

اهمیت سلامت میوه و سبزی از نظر مدیر نظارت بر موادغذایی خراسان شمالی

یكشنبه ٨ آذر ١٣٩٤ ساعت ٨:٤١ ق.ظ   ( بازدید : 591 نفر )


دکتر حسن براتی زاده مدیر نظارت بر موادغذایی و بهداشتی اظهار داشتند: سبزی و میوه های تازه از فواید زیادی برخوردار می باشند. میوه و سبزی از گروه های اصلی در هرم غذایی می باشند که باید هر روز به مقدار لازم در برنامه غذایی روزانه گنجانده شوند که این میوه ها شامل انواع میوه، آبمیوه های طبیعی، کمپوت، میوه های خشک (خشکبار) می باشد.این گروه دارای مواد مغذی مهم از جمله ویتامین آ، ویتامین ث، فیبر و مواد معدنی می باشد.

سبزیجات نیز شامل سبزی های برگ دار، هویج، نخود سبز، انواع کدو، قارچ، خیار، گوجه فرنگی و کرفس که دارای انواع ویتامین های آ، ویتامین ث و اسید فولیک، مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم و مقدار قابل توجهی فیبر و آنتی اکسیدان می باشد.

وی در ادامه افزود: مصرف روزانه میوه و سبزیجات باعث پیشگیری از بروز سرطان، خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی و عروقی می باشد که مصرف آنها نقش مهمی را در پیشگیری از این بیماری ها ایفا می کند.

دکتر براتی زاده در پایان بیان کرد: میوه و سبزی ها هنگام رشد در مزرعه ممکن است با حیوانات، موادخطرناک موجود در آب و خاک و بهداشت نامناسب کارگران و کشاورزان آلوده شود. از این رو توصیه می شود نکته های بهداشتی هنگام شستشو و نگهداری این مواد حتماً رعایت گردد و برای از بین بردن میکروب های موجود در آن باید در مایع ضدعفونی کننده به مدت 5 دقیقه در آن نگهداری شود.


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...