يكشنبه ٢١ آذر ١٣٩٥ -

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید



گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۷ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۲۲۲ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۱۱۰۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۱۱۱۹۵۵ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٣٩٥/٩/١ - ۳۹۳ مورد

توصيه هاي تغذيه اي-بهداشتي براي ايام نوروز

يكشنبه ٢٨ اسفند ١٣٩٠ ساعت ٧:٤٢ ق.ظ   ( بازدید : 2722 نفر )


  • از خرید خشکباربا رنگ غیرطبيعي یا دارای علائم کپک زدگی خودداری نمایید.
  • از زیاده روی در مصرف تنقلات ، شیرینی  و شکلات بپرهیزید چرا که مانع مصرف وعده های اصلی غذا می شود.
  • در رژیم غذایی ایام نوروز مصرف شیر، سبزی و میوه را فراموش نکنید.
  • بعد از هر بار مصرف تنقلات شیرین و چسبناک ، مسواک زدن را بخصوص در مورد کودکان فراموش نکنید.
  • تا حد امکان از فروشگاه های معتبر که اجناس با کیفیت مطلوب و تازه عرضه می کنند خریداری کنید.
  • در خرید مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی ، به تاریخ تولید و انقضای مندرج بر روی بسته بندی دقت نمایید.
  • از مصرف مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی تاریخ گذشته یا فاقد مجوز بهداشتی بطور اکید خودداری نمایید.
  • در خرید مواد غذایی ،آرایشی و بهداشتی تولید  داخل به شماره پروانه ساخت وزارت بهداشت مندرج بر روی بسته بندی کالا توجه نمایید.
  • از خرید مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی وارداتی فاقدبرچسب فارسی معتبر یا فارسی نویسي مورد تایید وزارت بهداشت،بطور اکید خودداری نمایید.
  • همه روزه در کنار تغذیه متعادل ، تحرک بدنی و ورزش داشته باشید.
  • به رستورانهای معتبر که اصول بهداشتی در آنها رعایت شده است مراجعه کنید.
  • از خوردن غذاهای چرب ،سرخ شده ،شکلات و خامه اجتناب کنید.
  • در خصوص آب آشامیدنی، بهتر است از آبهای بسته بندی که سلامت آن مورد اطمینان است، استفاده کنید.
  • در صورتی که به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارید از آبی که حداقل به مدت یک دقیقه جوشیده شده باشد استفاده کنید.
  • بهتر است از خوردن سبزیها به صورت خام بدلیل احتمال آلودگی خودداری کنید.
  • از مصرف بعضی مواد غذایی مانند سالاد الویه ،همبرگر ،کباب کوبیده و پیاز در مکانهایی که قابل اطمینان نیستند خودداري کنید.
  • برای جلوگیری از مسمومیت و اسهال تا حد امکان از خوردن غذاهای نا آشنا در رستورانهای بین شهری اجتناب کنید.
  • از مصرف سوسیس، کالباس و همبرگر های آماده تا حد امکان بپرهیزید.
  • در طول سفر مانند سایر مواقع بطور متناسب، متعادل و متنوع از تمام گروه های غذایی استفاده نمایید.
  • به بهداشت فردی در طول سفرهای نوروزی توجه کنید.
  • قبل از مصرف غذاهای کنسروی از سلامت آنها اطمینان حاصل کنید در صورت مشاهده برآمدگی و فرورفتگی از مصرف آنها خودداری کنید.قبل از مصرف حتماً ، آنها را 20 دقیقه بجوشانید.
  • در طول سفر برای جلوگیری از کم آبی و یبوست، روزانه حدود 6 تا 8 لیوان مایعات سالم بنوشید.

 


منبع : چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.









جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...