-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

پیشگیری از کبد چرب با تغذیه سالم

یكشنبه ١ شهریور ١٣٩٤ ساعت ١٢:٤٠ ب.ظ   ( بازدید : 697 نفر )


برای جلوگیری از بروز کبد چرب رژیم غذایی سالم و با کالری مناسب حاوی میوه جات شبزیجات و نان سبوس دار و روغن های مفید (روغن زیتون و کنجد) را انتخاب کرد

دکتر حسن براتی زاده مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی خراسان شمالی در این خصوص اظهار داشت:

بیماری کبد چرب بعلت تجمع مولکولهای چربی عمدتا تری گلیسیرید ها در سلول های کبدی ایجاد می شود. کبد عضو بسیار حیاتی برای بدن می باشد که متابولیسم کربوهیدراتها، پروتئینها و چربیها در آن انجام می گیرد. این بیماری یکی از بیماریهای مهلک می باشد که در افراد چاق، کم تحرک، مبتلایان به دیابت و چربی خون بالا و مصرف کنندگان مشروبات الکلی و غذاهای آماده و نوشابه های گازدار بوجود می آید که در صورت  درمان نشدن و تشدید آن می تواند به فیبروز و سیروز کبدی منتهی گردد. این بیماری در آقایان بیشتر از خانم ها شایع می باشد.

دکتر براتی زاده در ادامه افزود: برای جلوگیری از بروز کبد چرب رژیم غذایی سالم و با کالری مناسب حاوی میوه جات  شبزیجات و نان سبوس دار و روغن های مفید (روغن زیتون و کنجد) را انتخاب کرده و از مصرف غذاهای پرکالری اجتناب نمایید، مواد غذایی آماده مصرف بخصوص فست فود ها را مصرف نکنید، سیبزیجات و میوه جات با خاصیت سم زدایی کبد را در رژیم غذایی خود بگنجانید (سیر، پیاز خام، کلم، لیموترش، سیب)، از میوه جات و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی استفاده کنید (کشمش، آلو، سیب، زرشک، خرما، انار، گوجه فرنگی، طالبی)، از مصرف غذاهای حاوی نگهدارنده ها مانند انواع سوسیس و کالباس ، انواع سس، نوشابه های گازدار و نانهای بدون سبوس و غذاهای سرخ کردنی اجتناب کنید.

وی در پایان بیان کرد: ورزش و فعالیت بدنی همراه با استفاده از رژیمهای غذایی با کالری مناسب و توصیه های فوق الذکر دردرمان بیماری کبد چرب بسیار موثر می باشد.


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...