-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

خودداری از مصرف کافئین در افراد مبتلا به ناراحتی قلبی

شنبه ٢ خرداد ١٣٩٤ ساعت ٩:٥ ق.ظ   ( بازدید : 610 نفر )


افراد مبتلا به ناراحتی قلبی می بایست از مصرف کافئین خودداری کنند زیرا کافئین موجب می شود تا قلب با شدت و فشار بیشتری کار کند

افراد مبتلا به ناراحتی قلبی می بایست از مصرف کافئین خودداری کنند زیرا کافئین موجب می شود تا قلب با شدت و فشار بیشتری کار کند .

به گزارش معاون غذا وداروی دانشگاه با بیان این مطلب گفت : مصرف کافئین در افرادی که مبتلا به ناراحتی های عصبی از قبیل حمله های عصبی ، صرع ، اضطراب و نگرانی هستند نیز باعث تشدید بیماری آن ها خواهد شد .

دکتر « سید علی وکیلی » با بیان اینکه جذب کافئینی که به میزان متعادل مصرف شود ، هیچ گونه ضرری برای سلامت بدن نخواهد داشت ، افزود : مصرف بی رویه کافئین ( یعنی مصرف بیش از 500- 600 میلی گرم در روز) عوارض نامطلوبی از جمله بی خوابی ، ضعف اعصاب ، بی قراری ، تندخویی ، ناراحتی های گوارشی ، لرزش ماهیچه ها وعضلات وافزایش ضربان قلب  در پی خواهد داشت.

این مسئول در ادامه یاد آور شد : مصرف بعضی از داروها و مکمل های غذایی می تواند اثرات کافئین را تشدید کند ، افرادی که روزانه به طور منظم و مکرر کافئین مصرف می کنند  در زمان مصرف دارو حتما با پزشک خود در مورد تاثیر کافئین بر داروی مصرفی خود مشورت نمایند.


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...