-

به سایت معاونت غذا وداروی خراسان شمالی خوش آمدید

مواد افزودنی شیمیایی در فست فودها برای سلامتی مضراست

شنبه ٢ خرداد ١٣٩٤ ساعت ٩:١٢ ق.ظ   ( بازدید : 713 نفر )


فست فودها حاوی مواد افزودنی مختلف از قبیل نگه دارنده ها ، سس ها ، رنگ ها و اسانس ها هستند

فست فودها حاوی مواد افزودنی مختلف از قبیل نگه دارنده ها ، سس ها ، رنگ ها و اسانس ها هستند و زیاده روی در مصرف آن ها مفید نیست و موجب بروز عوارض و اختلالات زیادی در انسان می شود.

مدیر نظارت برمواد غذایی ، آشامیدنی و بهداشتی معاونت غذا وداروی دانشگاه با بیان این مطلب گفت : فست فود ها به طور معمول غذاهایی بی ارزش و پر از چربی غیر اشباع هستند که منجر به بیماری های مختلفی از جمله دیابت ، سکته قلبی و مغزی ،بیماری های قلبی و عروقی می شوند .

دکتر « حسن براتی زاده » تصریح کرد : گوشت فراوری شده‌ موجود در فست ‌فود منجر به ایجاد موادی می‌شود که می‌توانند در پی جهش ژنتیک به ابتلای فرد به سرطان بینجامد که از آن جمله می توان به موادی مثل نیترات سدیم که فست‌فود را خوشمزه تر می‌کند و در کالباس، سوسیس و همبرگر استفاده می‌شود، اشاره کرد

این مسئول در ادامه با اشاره به این که نیتریت ها ، نیترات ها و فسفات ها برای حفظ رنگ و طعم سوسیس وکالباس مورد استفاده قرار می گیرد، افزود :  شیوع برخی سرطان ها ازعوارض مصرف مداوم فست فودهاست که به علت ترکیبات نیترات و نیتریت ایجاد می شود .

دکتر « براتی زاده » یاد آور شد : توصیه می شود مردم پیتزا با سوسیس های چرب و پیتزای پپرونی را که تمامی عوامل سرطان زا را یکجا در خود دارند ، مصرف آن را به حداقل برسانند.


منبع : سایت قدیم معاونت غذا و دارو چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.










جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...